fredag 31 augusti 2012

Hemfärd

Första helgen så ska jag hem alltså nu till helgen, så jag funderar lite över vad jag behöver med mig hem. Det är inte så mycket som ska packas med hem det är mer som ska tillbaka hit... På måndag ska vi fjällvandra, så det blir spännande och roligt tror jag :)

I går var det ridning på ridskolan och jag fick en häst som heter Afrodite. Av egen "erfarenhet" eller vad man nu ska säga, så gick det inte så bra. Hon var lite seg och man fick verkligen jobba med henne vilket märkes på slutet då hästen var bra genomsvettig, det roliga var nog att jag var svettigare än hästen! Haha men ibland blir det så (typ alltid för mig) Men jag vet ju inte var ridlärarna tyckte som jag ska ha framöver dom sa att jag fick till det bra på slutet så det känns ju bra att avsluta så :)
Dom sa att man fick ha sporrar eller spö när man rider henne så ska tänka på det nästa gång.

Fin häst på skolan! Vet inte vad den heter, vet knappt en häst av alla dom som
står här på skolan... Det var inte den här jag red alltså.



5 kommentarer:

  1. Haha den hästen red en i min klass och hade som foderhäst, så vi åkte och hälsade på hon en gång :)
    Hästen du red då :)

    SvaraRadera
  2. Roligt! :D Tänk vad världen är liten ;) Hon är jätte fin tycker jag hon var bara så seg och saktade av lite som hon ville ibland men jag jobbade nog inte henne ritkigt noga sedan var vi ALLA i ridhuset 10-11 stycken på hästar så det blev lite trångt så ibland krockade man nästan så man var tvungen att sakta av :P Men hon var fin i alla fall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är så fin, fast hon var jätte tjock förut så kan förstå om du fick driva! Tycker du om skolan? :D

      Radera
    2. Ja hon är verkligen fin! Synd bara att nu när jag red henne så var hennes ögon svullna och det rann ur dom men hon kunde bli riden ändå men inte så roligt att se en häst med inte så pigg och klar blick.
      Skolan är grym! :D Trivs jätte bra här :)

      Radera

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".