torsdag 8 maj 2014

Stil fullt

Om jag någonsin har ett eget stall kommer jag vilja ha en snygg, prydlig och ren sadelkammare! Såklart ska väl stallet vara det också.

Jag tror jag kommer vilja ha vita träplankor runt hela med svarta skåp där jag har schabrak, finare täcken, i korgar kommer det ligga benskydd, sporrar, handskar, lindor mm. Jag tycker om breda tränskrokar med detaljer, som kommer då vara svarta. Sadelhängarna ska vara smala, med svarta detaljer. Såklart vill jag ha ett handfat där man kan tvätta av benskydden om dom är ytligt smutsiga, skölja av bett och putsa träns.

Övriga täcken som hästarna använder ute och så, kommer nog vara i ett särskilt fråd som är gott om plats för att hänga blöta täcken snyggt och prydligt utan att det blir trångt, lite större hyllor i frådet också där man kan vika och lägga täcken. Tror jag kommer antingen dela upp täckena i en hög ligger dom som är en viss längd, vilkens täcke det är eller vad för typ av täcke det är. Kan inte bestämma det  än, men vem har inte byggt sitt drömstall i huvudet? ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".