torsdag 31 juli 2014

Hästar hit och hästar dit

Snart har en till vecka gått, det går så fort! Synd att det går så fort för snart kommer jag väl åka hem och det vill jag inte. Men denna vecka har än så länge varit "vanlig", som börjar med morgon fodring, ridning, visningar och stallpiff (skrubbat galler, putsat, mockat, sopat mm). I tisdags så vilade alla hästar vilket var ganska skönt för då hinner man vila och göra annat. I går fick dom flesta hästar ridas ut, det var lite små regnigt men det vara bara skönt då det brukar vara väldigt varmt här.

Just nu är vi 4st som rider och tar hand om stallet så det går ganska fort med att rida alla hästar, 4-5 hästar brukar det vara om dagen då vi är så många. Men det duger väldigt bra för man är ganska trött i kroppen, det är blandat med hästar, vissa går som klockor andra får man jobba mer och längre med.
Ikväll åker 8 hästar som är sålda, vilket gör det lite mindre hästar att rida, så det kommer vara lugnt typ en vecka. Det kommer inte nya hästar fören näst,nästa vecka då kommer det hästar och ponnyer från Irland Annika sa att det bruka vara runt 16 hästar som kommer. Spännande! Yttligare nya hästar ;-)
Fin häst som kom från Polen förra veckan, runt 170cm i manken, hoppar med bra teknik, 6-7år tror jag.

Jag kommer försöka små uppdatera här på bloggen då jag har tid och ork, men det är väldigt drygt att skriva en dagbok varje dag utförligt och nyanserat även om varje dag är sig likadan. Därför kommer jag att när min praktik börja gå mot sitt slut sammanfatta alla bitar så som stallskötsel, ridning, anläggningen o.s.v. och göra en utförlig nyansering av det. Det kommer inte vara någon skillnad jämtemot om jag skriver samma sak 6 dagar i veckan, så hoppas det inte bara påverka mitt betyg...


1 kommentar:

  1. Du har nog inget att oroa dig över!! Du är jätteduktig (det vet ja!!) och verkar ambitiös också :)

    SvaraRadera

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".