lördag 12 oktober 2013

En sen höstdag

I dag har jag först och främst varit ute och sprungit en liten vända sedan sp har jag även varit och ridit Silja och promenerat med Gabriel. Silja var väl ändå helt ok att rida men kändes lite som "tillbaka på ruta ett" men började från marken där hon fick gå i öppna och slutna plus ryggning så hon satt under sig lite mer.
Red sedan bara ut skritt och trav, först runt en läggda och sedan red jag på en stor volt på en mindre läggda. Där jag satte fokus på att få henne och slappna av och komma igång med bakbena så hon jobbar mer med ryggen och slappnar av i halsen. Det var inget hårt pass men när hon börja slappna av så var jag nöjd :) sedan stretchade och masserade jag henne, vilket hon tyckte var skönt.
Med Gabriel så var para fokus på gå och stanna han är lite trotsig, naffsas gärna men han är ju bara 1 år och typ 8 månader tror jag? Så bara man sätter han på plats och är tydlig med vad man vill så går det bra :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".