fredag 31 januari 2014

Tusse Träning

I dag var det Tusse träning och det gick jätte bra! Jag är nöjd med mig själv och hästen efter att vi har hoppat onsdag, torsdag och i dag. Faktiskt så är jag nöjd med hela klassen, tycker alla har gjort det jätte bra och utvecklats så mycket!

Vi började med att hoppa lite studs på böjt spår som inte kändes som något vidare problem. Sedan hoppade vi fram på 5½:an, och sedan studs och svängde in på ett räcke som sedan blev ett böjt spår till en oxer.
Där kände jag att jag var lite fräck med Maxen för efter studsen mot räcket var det en snäv sväng och då tog jag som och bromsade han  för att vi skulle hinna svänga när jag egentligen skulle trycka igenom i svängen, var lite hård i handen också men det fixade sig ganska snabbt.

Jag var ganska elak också när vi hoppade en liten bana, jag fick in han kort på studsen det var som att antingen skulle han komma in jätte stort och snubbla över resten eller så skulle det bli kort in. Men det löste sig ganska bra även om det blev lite tätt inpå. Men jag tyckte det var roligt, hästen tyckte det var roligt, jag är nöjd, hästen verka nöjd så därför gick det jätte bra! :)

Maxen i lördags på Blåbärshoppningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".