måndag 9 mars 2015

projekthäst 9/3-2015

 Allt normalt! Hon är väldigt känslig i pälsen märker man, hon har tappat päls lite på huvudet och är tunn och lite mjällig på kroppen. Och imorse hade hon ett litet sår på hasen, hon har förmodligen rullat sig och slagit i väggen. Vem vet, hon är ju bara 4 lite battle scar ska man väl ha.

Fick hjälp av Theresa i dag. Longerade henne och även Theresa prövade. Det som blev så klart när Theresa longerade är att hon ska vara snabbare på ljud signal och förstå bättre vad spöet betyder. Jag har mesat på lite märker jag och lite otydlig med kommunikationen, så det ska vara ännu tydligare skillnader! Så det ska jag träna på nu framförallt så kan vi gå vidare då det funkar bra. Kommunikation är ju en självklarhet i all träning så när det sitter bättre går vi vidare!

Känner att det här kommer vara fruktansvärt nyttigt för mig att ha Diora, kommer lära mig otroligt mycket och är tacksam för möjligheten!

1 kommentar:

  1. Både du och Diora kommer lära sig massor! Mest Diora tror jag:)

    SvaraRadera

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".