lördag 7 mars 2015

Projekthäst 7/3-2015

Idag så började vi med att longera henne i båda varven. Sedan höll Emmelinda i henne medan jag stod på en stol bredvid, klappade och slog lite på sadeln, hängde och klappade på hals och rumpan. Satte mig upp, klappade lite, hoppade av, hoppade upp igen och hoppade av. Så sedan var jag nöjd.
Hon har ju redan gjort detta för ca 1 år sedan så det var också en liten check. Jag kommer börja rida henne mer då hon har lagt sig i hull och byggt mer muskler.

Hon lyfte hovarna exemplariskt idag, har dock hela tiden funderat över om hon har bärrandsröta eller nått så jag ska kolla upp det. Hon åt även upp allt kraftfoder, igår fick hon bara lusern vilket hon lämnade ganska mycket, så jag köpte Musli idag i hopp om att det skulle smaka bättre för henne och då jädrar slickade hon krubban ren! I övrigt så är allt normalt, hon äter bra och imorgon har jag haft henne en vecka :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".