söndag 1 mars 2015

Projekthäst 1/3-2015

Vi har börjat med ett ny kurs som heter Hästkunskap 3, i denna kurs har man fått välja t.ex. rida in en häst, rehabilitering, tillridning, forska om någon sjukdom mm. You name it!
Jag har då valt (som många andra) att ta mig ann att vidareutbilda en häst. Hästen jag har fått kommer från samma ställe där jag praktiserade nu i sommar. Det är ett hoppstammat sto på 4år och heter Queen Of Africa efter Guido.

Jag vet ingenting om den här hästen, jag har aldrig träffat henne och fick två bilder i fredags på henne. Detta gör allting såklart mycket mer spännande då jag får lära mig henne helt från början. Jag ser framemot att lära känna henne och vidareutbilda henne. Jag kommer här på bloggen att dokumentera (eftersom det ingår i kursen) dagligen om vad jag gör, hur jag gör det och analysera träning mm :-)
Än sitter jag och väntar på att hon ska komma med lastbil, vilket kan bli ganska sent. Men mer blir det imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".