måndag 18 mars 2013

Dagens ridning

I dag på ridningen hade vi "allmänt lösgörande övningar". Jag hade hästen Tiana och det gick väl ganska bra. Är inte riktigt nöjd med min egen insats, jag tyckte jag kunde kämpa lite mer blev trött ganska tidigt. Tiana som häst är "behöver inte göra mer än ryttaren ber om", hon kan uppfattas som ganska seg och tung i handen och man måste därför få en bra framåtbjudning innan man kan be henne att börja jobba då hon från början saknar i regel en bra framåtbjudning. Som vanligt gick det bättre på slutet och hon började jobba men motorn (bakdelen) lite självständigt, för att hon ska börja ge efter måste hon verkligen vara mjuk och lös i bogarna. Hennes svåra sida är höger och tycker det är lite jobbigare i vänster varv, men fick reda på det i dag att det beror på hennes högra bakben att hon har svårare med det att kliva igenom, under och över så det gäller att man använder sig av övningar där hon är tvungen att använda benet så hon är jämn i båda sidorna.

Sammanfattningsvist tycker jag att jag har lite svårt att rida henne (det är såklart ingen ursäkt) men bara för att jag har inte ridit henne så ofta så har jag inte "ridit in mig" på henne. Fick lära mig på praktiken att det tar ungefär ett halvår att rida in sig på en häst. Men jag hoppas det går bättre nästa gång och gången efter det ännu bättre :)







2 kommentarer:

  1. Fina bilder!:D vem är det som är fotografen? :P :D /sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men hon går inte riktigt rent på dom ;) Men men :P Det är både Jenny och Jonna, som går i samma klass fast IH :) Deras ridlärare var sjuk så dom hade ingen ridning och då följde dom med oss och knäppte lite kort :))

      Radera

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".