måndag 25 mars 2013

Ridning

I dag hade vi bommar och tempoväxlingar. Jag fick ha kära Avalon :-) Det gick faktiskt ganska bra, han var framåt och svarade bra för hjälperna och han var lätt att samla. Men Avalon är Avalon och han är ganska över ambitiös... Samlar man han lite för mycket kan han börja göra galoppombyten i varje steg och det kan vara lite frustrerande för mig då jag vet att jag sitter lite snett eftersom han börja göra byten men samtidigt är det bra för då lär jag mig att sitta rakare och jämnare i sadeln.
Övningar med bommarna var att dom var i olika avstånd så vissa trava man över i samlad trav och andra ökar man traven + öppna/slutna/skänkelvikning på halva långsidorna.

Innan ridningen skulle vi knoppa våra hästar, träna inför hästskötarexamen. Det är något som jag verkligen måste träna på. Visst dom blev runda men jag måste göra flätan och rulla ihop dom hårdare så dom verkligen sitter. Träna, träna, träna!



3 kommentarer:

  1. Söt!:) vi tränar också på knoppar nu xD när ska ni ta hästakötarexamen??? 2an eller 3an?:3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt! Jag vet inte jag hoppas på 3:an för då hinner man ju träna :)

      Radera

För att skicka kommentaren lättast så väljer du
Namn/Webbadress på "Kommentera som".